SK-Wonen

Ruilen of retourneren

Als klant kun je jouw bestelling annuleren of retourneren. Dit doe je door het ontvangen product terug te sturen naar Smaakvol & Knus wonen. Je dient je aan de volgende regels te houden indien je een bestelling retourneert.

Retourneren

Als klant heb je het recht om de bestelling -tot 30 dagen na ontvangst- zonder opgave van reden te annuleren en het product retour te sturen. Je kunt hierbij gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. Stuur een e-mail naar service@sk-wonen.nl om je retour aan te melden. Wij zullen je daarna de juiste retourinstructies per e-mail toesturen. 

Deze bedenktijd gaat in:

  1. Als je het product ontvangen hebt.
  2. Indien de bestelling uit meerdere producten bestaat, gaat de bedenktijd in nadat de laatste levering heeft plaatsgevonden.
  3. Voor het leveren van diensten geldt dat de bedenktermijn ingaat op het moment dat de overeenkomst is gesloten.

De retourzending

Een retourzending dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • Als klant zal je het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden.
  • Mocht je overgaan tot retourneren dan dient het product compleet, in nieuwstaat en in de originele verpakking -indien redelijkerwijs mogelijk- teruggestuurd te worden. Mocht de originele verpakking niet meer voldoen, dan dien je zelf te zorgen voor een deugdelijke (en neutrale) verpakking.
  • De kosten en het risico van de retourzending komen voor rekening van de klant. Smaakvol & Knus wonen raadt ten zeerste aan het pakket aangetekend en verzekerd retour te verzenden.
  • Voeg het modelformulier zoals te downloaden op de website van Smaakvol & Knus wonen toe aan het retour gezonden pakket.

Uitzonderingen retourneren

Voor sommige producten en/of diensten geldt een uitzondering. Je hebt bij deze producten geen recht om deze te retourneren. Deze producten zijn:

  • Producten die op basis van individuele keuze of beslissingen en volledig naar de wensen van de klant zijn samengesteld.
  • Bij diensten, indien (een medewerker van) Smaakvol & Knus wonen een begin heeft gemaakt aan de uitvoering op uitdrukkelijk verzoek van de klant.

Annuleren vóór ontvangst van het product

Indien je een bestelling hebt geplaatst via de webwinkel van Smaakvol & Knus wonen en je deze producten nog niet ontvangen hebt dan kun je een e-mail sturen naar service@sk-wonen.nl met als onderwerp annulering bestelling. Wij verzoeken je om in de e-mail aan te geven om welke bestelling het gaat door het bestelnummer te vermelden. Indien je bestelling al verwerkt/verzonden is, kunnen wij de bestelling niet meer annuleren. Je dient het product dan retour te zenden zodra je deze hebt ontvangen. Je kunt zonder opgave van reden de bestelling annuleren, wel stellen wij het op prijs als je dit wilt mededelen om zo onze dienstverlening te kunnen verbeteren.

Uitzonderingen annulering

Voor het annuleren van een product en/of dienst geldt ook nu een uitzondering. Als klant heb je bij de volgende producten geen recht om deze te annuleren.

  • Producten die op basis van individuele keuze of beslissingen en volledig naar de wensen van de klant zijn samengesteld.
  • Bij diensten, indien (een medewerker van) Smaakvol & Knus wonen een begin heeft gemaakt aan de uitvoering op uitdrukkelijk verzoek van de klant.

Ontvangst product door Smaakvol & Knus wonen
Nadat het geretourneerde product door Smaakvol & Knus wonen in ontvangst is genomen en door Smaakvol & Knus wonen is geïnspecteerd, ontvang je zo spoedig mogelijk een bevestiging van de retourzending via de email.

Indien sprake is van een terugbetaling, dan zal Smaakvol & Knus wonen het bedrag terugbetalen op de manier zoals de klant de bestelling betaald heeft, tenzij je akkoord gaat met een andere betalingswijze. Smaakvol & Knus wonen zal uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het product het geldbedrag terugbetalen. 

Waardevermindering producten

Indien je het product niet zorgvuldig gebruikt en bekijkt -waarbij het uitgangspunt is dat het product gebruikt en geïnspecteerd wordt zoals in een winkel gebeurt- is Smaakvol & Knus wonen gerechtigd om een bedrag in rekening te brengen wegens waardevermindering. Smaakvol & Knus wonen zal het bedrag wegens waardevermindering te allen tijde mededelen aan de klant.

Je product ruilen

Wil je liever het product ruilen? Stuur dan een e-mail naar service@sk-wonen.nl. Geef in de e-mail je bestelnummer door en aangeven welk product(en) je liever ervoor in de plaatst hebt. 

Winkelwagen
De waardering van sk-wonen.nl/ bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 10.0/10 gebaseerd op 2 reviews.